Thursday, 29 November 2012

[REVIEW NOVEL] - I LOVE YOUS STUPID !

Kali ni CH nak review novel lagi.Siapa-siapa yang baca novel setebal 1389 mukasurat ni,korang tahulah apa yang terkandung di dalamnya......  I Love You Stupid ! (ILUS) adalah buah tangan kedua dari penulis Melur Jelita setelah ''Awak Suka Saya Tak '' (ASST) mendapat tempat di hati para pembaca.

Dari mata hati CH,apa yg mampu di cakap adalah ILUS merupakan kisah pengembaraan seorang hamba Allah dalam mencari erti kehidupan yang sebenar.Sesuai dengan rasa 'kehilangan' yang di rasai Iris,Firman di utuskan untuk datang menemani pengembaraan sepanjang berada di Kemboja selama 5 bulan.






Dari kehidupan yang serba mewah,bak kata orang tinggal petik jari,semua mampu dapat.Itulah Iris,anak seorang jutawan yang telah mewakili papanya bagi menyelesaikan misi bantuan ke Kemboja.Dari seorang anak jutawan,Iris tiba-tiba berubah 360 darjah menjadi orang yang tak punya apa-apa.Makanan tanpa ayam goreng,mandi tanpa air paip jauh sekali bath tub.Elektrik???Jangan bermimpi.Bersyukurlah kalau malam sudah di terangi dengan pelita ayan.

Dan di sana,tanpa sedar Iris sebenarnya telah di takdirkan bertemu dengan seseorang yang pernah menggetarkan hatinya,membuat rama-rama di dalam perutnya berkepak debar.Kenangan lama kembali segar.

Firman,di amanahkan untuk menjadi 'bodyguard' sepanjang Iris berada di Kemboja.Segala kebajikan dan keperluan anak jutawan itu menjadi tanggungjawabnya.Sama ada Iris suka atau tidak,tugas tetap di laksanakan.Bak kata Firman kepada Iris : 'Be profesional,nothing personal'.

Sebagai seorang yang di arahkan untuk menyampaikan bantuan kepada rakyat Kemboja,Iris mengharapkan Firman dapat memberi kerjasama yang baik.Memandangkan dia seperti 'tetamu' ,haruslah tuan rumah melayannya dengan penuh hormat sekali,kan ? Tapi dengan Firman,jangan harap ! Saban hari ada saja perkara yang mampu mendidihkan hati Iris !! Iris seperti jangka hayat buat Firman.Kalau sehari tak menyakat,boleh pendek umur !

Walaupun Iris terpaksa mengharungi kehidupan yang serba kekurangan di Kemboja,tapi dia tetap gagahkan juga demi melangsaikan 'hutangnya' pada seseorang.Dalam sibuk mengatur strategi,rupa-rupanya tanpa sedar hati Iris terpaut pada seorang lanun.






Agaknya,adakah rasa cinta Iris akan di balas oleh lanun tersebut?Misi,mampu tercapai atau tidak???
Dan adakah Iris mampu merubah nasib Kemboja?
Yang tu,korang kena baca sendiri.CH yakin,sekali korang dah layan,mesti korang akan layan lagi ! Serius !

P/S : Kalau susah nak beli kat kedai,better korang terus beli online je dari pihak  Karyaseni . Buat payment dan novel korang akan sampai kat depan mata korang dengan selamat dan jayanya.......... :) 

Naluri CH : Korang kalau tanya,CH mampu jawab CH dah angau dengan dia punya hero....... huhuhuuuu......... meroyan tak habis-habis ! adeeeeeehhh !! 

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik