Friday 13 July 2012

LELAKI LEBIH LAMBAT MATANG BERBANDING PEREMPUAN , REALITI ?

Topik hari ini . Tetiba terasa nak komen dan berhujah tentang perkara ni.Korang setuju tak tentang tajuk entry kali ni ? Tapi ini cuma pandangan CH saja.Korang kalau ada opinion yang lain,silalah share.......

Bagi CH,orang perempuan fikirannya lebih matang dan berfikiran jauh.Dalam pelbagai aspek,perempuan adalah lebih matang dari lelaki.Macam hal untuk manage kehidupan,kewangan,tindakan dan masa depan.Tapi itu bukan bermakna CH nak kata orang lelaki ni tak matang langsung,tapi cuma lambat sikit kot.Bab nak menabung,urusan kehidupan sehari-hari,semuanya perempuan lebih cekap.Contoh yang paling dekat dengan CH ialah abang CH sendiri.Even beza umur kami adalah hampir 15 tahun,tapi tahap kewangan dia tetap jugak tak stabil.Bila sampai sesak-sesak dia nak pakai duit,muka CH juga yang di cari.Padahal gaji dia lagi besar dar CH kot.Dah tu keje pulak dah lama, takkan tak ada apa-apa simpanan,kan?








Lagi satu,kawan CH.Even umur dia dah masuk ke fasa 30-an,perangai still jugak macam-macam budak-budak remaja.CH tak kata dalam semua aspek tapi ada sesetengah perkara ni mereka tak mampu nak berfikir secara matang.

Macam mana berkaitan perasaan?Perempuan matang jugak ke ? Ermmmm,tepuk dada,tanya hati masing-masing.Yang ini subjektif.Ikut pada individu.Tak semua perempuan kebal dengan perkara yang melibatkan emosi.Sebab perempuan ni perasaanya sensitif sikit.Mudah terasa,kecik hati dan berhati tisu.

Korang?Ada pendapat?Kongsi dengan CH pandangan korang.CH ni sebenanrya nak menulis,tapi tak fokus.Entry ni entah sampai maksud ke tak,entahlah.

Babai,blah dulu .........  =)

3 comments:

  1. kematangan tu xikt sama ade llki @ pmpuan tp tpulang pd individu tu sndri... :)

    ReplyDelete
  2. Betul kata @Mira Adzlia tu.. Mungkin kebanyakan dari kita perempuan nampak lebih matang berbanding laki2.. Tapi ada jugak laki2 yang cepat matang dari perempuan.. Bergantung kepada latar belakang individu itu sendiri.. =)

    ReplyDelete
  3. “Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara’ (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam Neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita.” (Hadis Riwayat Al- Bukhari dan Muslim)

    ReplyDelete

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik