Wednesday 26 February 2014

Potluck In Office











Hehehe...Nampak makanan kat atas tu?Haaaa,ini semua kakak kat ofis tu yang masak.Actually cucur udang tu dari semalam lagi nak di bawaknye ke ofis.tapi memandangkan semalam kakak tu EL,so postpone ke hari ni.

Nasi himpit,rendang daging,cucur udang dan kuah kacang.Perfect!Breakfast yang mengenyangkan dan puas hati.

Sekarang CH lebih suka bawak bekal sendiri dari rumah memandangkan harga makanan di kedai makan tu semakin hari semakin mahal sampaikan macam tak berbaloi je nak beli.Better beli barang mentah dan masak dari rumah.Lebih selamat,jimat dan puas hati!

Nak lagi bila sekarang tengah krisis catuan air,lagilah risau nak makan kat luar.Bayangkan kalau air takde ataupun air kurang,macam mana diaorang masak dan bersihkan semua bahan mentah untuk di masak?Bersih atau tak?Fikirkan.... Sekurang-kurangnya kalau kita masak sendiri kita tahu tahap kebersihan dan kita boleh kawal cara masak supaya kita dapat menikmati makanan yang sihat untuk tubuh.Kan?? *tetiba cara cakap dah macam pakar pemakanan! hahahahaa...




Canrtik,kan?




P/S : Kawan-kawan CH yang dah ada anak giat buat 'BENTO' - sejenis style makanan yang di dekorasi berdasarkan ikon kartun yang menarik atau pelbagai jenis bentuk yang lain.Style ini berasl dari negara matahari terbit,Jepun.Kalau korang rajin,korang pun boleh deko makanan korang cantik2.Biar lagi berselera nak makan.Selamat mencuba!

3 comments:

  1. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  2. Klu deko mknn cantik2,mmg x mkn lah alamatnya..sayangggg nk mkn..haha

    ReplyDelete

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik