Saturday, 24 March 2012

Pendamkan Atau Luahkan ???










“Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit, bersih dan suci. Jika ia jatuh pada tanah yang subur, di sana akan tumbuh kesucian hati, keikhlasan, setia, budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai terpuji.” 
- Hamka -


Rasa cinta yang hadir dalam hati bukanlah paksaan.Ianya datang sendiri dengan keizinan dari-Nya.Untuk mencintai,tidak perlukan sebab dan alasan.Cukup sekadar sekeping hati ini merasainya.

Jangan salahkan diri jika kita sudah mula jatuh cinta pada seseorang,kerana jatuh cinta itu tidak salah.Ia adalah fitrah seorang manusia.Ingin di cintai dan menyintai.Saling sayang menyayangi antara satu sama lain.Melayari bahtera kehidupan bersama hingga ke hujung nafas yang terakhir.

Naluri CH : Jika kita seorang lelaki,pasti mudah untuk kita luahkan perasaan pada seorang perempuan yang kita cintai.Tapi kalau perempuan,macam mana?Takkan nak lafazkan '' saya cintakan awak'' pada si lelaki.Nanti di kata 'perigi cari timba'.
Apa yang perlu di buat sebenarnya?Takkan hanya memendam rasa?

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik