Saturday, 9 July 2011

“BroFramestone Bertanya & Aku Ingin Mengubah Masa Silamku"

Tetiba hati terpanggil nak join ini segmen  dari  Bro Framestone .  Tapi tahu pun dah lewat sebab baru sekarang sempat bukak FB........ Tapi tertarik dengan tajuk punya pasal  , saya layan aje lah ...... xpe kan ,Bro ?

Sebenar nya persoalan ni dah lama bersarang dalam kepala . Tapi cuma mampu cakap - cakap sendiri aje lah . Sebab memang  mustahil masa lampau boleh di ulang kembali ...... Kalau dapat ulang agak - agak nya semua orang memang tak kisah untuk  melakukan kesalahan sebab boleh di perbetul kan balik , ye tak ?

Saya sendiri selalu berangan - angan kalau saya punya mesin ke masa lampau macam mesin ke masa depan milik Doraemon tu...... siapa tak mengidam kan nye kan ?

Kalau lah boleh saya pulang menjejak masa lampau saya , pasti nya ada beberapa perkara yang saya akan ubah . Pertama , zaman saya seorang pelajar sekolah . Selalu main - main pada pelajaran , sedang kan tahu yang ilmu tu penting untuk kehidupan di masa hadapan . Sebab tu juga saya dah hampa kan parents saya ...... :(     Memang menyesal tak sudah nihhh .....Kalau lah boleh di undur kan masa  kan ?

Kedua , Kalau saya boleh balik ke masa silam saya , saya nak balik time arwah abah saya still ada . Saya bukan lah seorang anak yang tahu nak tunjukkan kasih sayang pada abah saya walau pada hakikat nya saya sangat2 sayang kan abah saya . Abah saya seorang yang sangat tegas dan garang . Terutama bab2 agama . Sangat keras orang nya . Mungkin sebab tu saya lebih rapat dengan arwah mak saya ...... Kalau lah saya bisa melangkah kembali ke detik itu , saya akan peluk abah saya dan nak cakap sepuas hati yang saya sangat cinta kan abah ......  :)

Ketiga , time kucing kesayangan saya , si kembar mengiau - ngiau dekat kaki saya . Kucing saya nak ajak saya keluar bersiar- siar petang tu ......saya tahu . sebab memang habit dia begitu . Kucing saya bukan lah kucing yang jenis berdikari . Semua nya kena bantuan dari tuan nya . Petang tu dia merajuk . Sampai ke malam tak balik....... Dan esok nya , selepas Subuh kawan saya datang rumah dan bagi tahu  yang kucing saya terdampar atas jalan , kena langgar dengan kereta . Saat dia nak hembus kan nafas2 terakhir tu , saya ada di sisi dia..... Nak bawak ke klinik , memang dah tak sempat..... Menyesal tak sudah saya bila tengok dia pergi dalam keadaan yang sangat sakittt ...... Dan sampai sekarang jugak lah saya dah tak bela walau seekor pun kucing lagi ......

Sebenarnya banyak lagi perkara yang saya nak buat..... tapi cukup lah ini sahaja untuk perkongsian bacaan semua....... peace

Kalau "melangkah semula ke zaman silam" itu sesuatu yang berkemungkinan terjadi....... mesti best , kan ?

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik