Sunday, 24 July 2011

Perempuan suka marah Lelaki ..... Iye ke ?

Hairan juga nihhh , iye ke perempuan selalu marah2 pada lelaki ..... ? Gila ke apa tu ?
Ermmm , buat pengetahuan , perempuan bukan nya marah , tapi NASIHAT nama nya . Mungkin ada sesuatu yang perempuan tak berkenan tentang apa yang di lakukan oleh lelaki . Perempuan buat macam tu pun sebab apa..... ?  Sebab dia sayang kan kamu yang bernama lelaki .

Sebab sikap ambil berat dan tanggungjawab yang lahir dalam hati yang mendorong perempuan bersikap begitu . Apa , ingat kaum Hawa ni tak ada kerja lain ke asyik nak marah / bebel / leter / kaum Adam .... ? Tak tahu lah kalau perempuan tu tak siuman , itu lain kisah nya ........




Dah tahu fitrah perempuan  itu suka membebel , jangan lah buat sesuatu yang tidak di gemari . Ada juga yang cakap perempuan sebenar nya banyak songeh , iye ke .... ??? Ermmmm .....
Mana ada . Perempuan marah nya bertempat . Perempuan marah tapi hati nya akan cepat reda berbanding lelaki yang selalu pendam sahaja ( ini pendapat dari seorang kawan lelaki )

Walau perempuan tu suka marah2 , tapi percaya lah . Pi sana , pi sini  , perempuan juga yang akhir nya akan mengalah dulu dan memang perempuan yang lebih banyak mengalah berbanding lelaki yang punya ego yang sangat tinggi........

Semua fitrah yang ada pada perempuan - lelaki itu ada kepentingan serta kelebihan nya . Jangan merungut andai kamu ( lelaki )  di bebel oleh nenek /  ibu /isteri /  kakak / kekasih hati /  adik perempuan kamu . Kerana itu tanda nya masih ada rasa sayang mereka terhadap kamu ...... Tanda masih meng ambil berat kepada kamu wahai insan bernama LELAKI ......

 P / S  :  Ada sebab kenapa Allah itu mengurniakan sifat2 yang sebegitu rupa kepada kaum perempuan . Supaya hidup yang wujud antara sang adam - hawa saling melengkapi antara satu sama lain . Jadi  kepada lelaki , jangan lah kamu merungut pada pasangan2 kamu kelak ...... Lebih baik membebel dari bisu seribu bahasa , tak ke haru  hidup tu nanti ..... ???
Wallah hu'allam.......

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik