Thursday, 12 January 2012

Adakah si dia untukku........ ??




Rasanya semua orang pernah mengalaminya.Di saat mata memandang,hati mula merasa alangkah indah dan bahagia jika si dia menjadi milik kita.Saban detik,setiap saat menganyam angan-angan untuk melayari hidup  bersama si dia.Walau sekadar angan-angan,tapi ianya sudah mampu membuatkan hati berbungan bahagia bila memikirkan apa sahaja berkaitan  si dia.

Diri ini sedar kalau kelihatan mustahil untuk memiliki si dia.Siapalah diri ini yang serba kekurangan,sedangkan si dia mampu untuk mendapatkan pasangan hidup yang jauh lebih sempurna dari diri ini.

Seringkali juga rasa putus asa menerjah dalam hati.Bila melihat si dia seolah-olah bahagia bersama yang lain.Tapi,diri ini selalu jugak berjaya memujuk diri sendiri dengan menyatakan bahawa ''Jodoh itu datangnya dari Tuhan.Andai sudah tertulis si dia adalah milik kita di dunia ini,itu hakikat yang bakal terjadi'' . 

Justeru,doa dan usaha adalah cara terbaik yang diri ini lakukan.Berdoa agar Tuhan membukakan hatinya untuk menerima diri ini apa adanya.Berharap juga agar pengakhiran pada hubungan ini adalah 'happy ending'.

Untuk terlalu mengharap,diri ini takut.Takut andai satu saat di kala si dia melangkah pergi meninggalkan diri ini untuk bersama yang lain,diri ini tidak lagi mampu untuk berdiri sekuat dulu.Bohonglah kalau tiada sekelumit pun rasa sedih mahupun sakit yang menyinggah di hati ini,tetapi biarlah begini.Biar masa yang menentukan segala-galanya.

Apa yang mampu di lakukan saat ini,hanya berusaha tanpa tahu erti lelah dan jemu.Kerana dari mula mengenali si dia hingga ke saat ini,tiada istilah jemu untuk di perkatakan.

Tapi,di akhir cerita,diri ini mengharap agar Tuhan mendengar doa agar menjadikan si dia sebagai takdir terindah buat diri ini,amin.

P/S : Berkawan  dengan si dia,kena punya daya kekuatan yang tinggi dari segala sudut.Sebab ramai yang minat.Sedangkan kawan CH sendiri pun cuba potong line.Apapun,terpulang pada si 
dia.untuk memilih.

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik