Saturday, 21 January 2012

Al-Fatihah Buat Arwah Izwan Pilus





Berita ini CH dengar petang semalam,lebih kurang jam 6.50 petang  di radio Hot fm.Khabar yang menyatakan penyanyi, Izwan Pilus telah meninggal dunia pada jam 6.15 petang semalam adalah di sebabkan oleh jangkitan kuman dalam darah yang menyebabkan organ dalaman sukar untuk berfungsi.

Penyanyi ini yang popular dengan lagu dendangannya,Kembali Senyum menghembuskan nafas terakhirnya di Unit Rawatan Rapi (ICU),Hospital Ampang.
Salam takziah CH ucapkan buat seluruh keluarga.Semoga tabah menghadapi pemergian insan tersayang.Apa yang mampu kita lakukan hanya menyedekahkan Al-Fatihah buat arwah.Semoga  rohnya tenang ketika bertemu Yang Maha Pencipta,dan semoga di cucuri rahmat-Nya,amin.

Naluri CH : "Yang hidup pastinya akan mati".Itulah janji dari-Nya.Hari ini seorang lagi anak adam di panggil mengadap-Nya.Agak-agaknya,bila pula giliran kita yang masih celik,mampu menyedut dan menghembus nafas setiap detik ini?Hanya DIA yang tahu.Siapa pula yang akan di panggil sesaat yang akan datang???Sama-samalah kita bersedia menanti giliran.Bersedia atau tidak,berani atau takut,itulah hakikat kehidupan,ada pengakhirannya.

P/S : Bila mendengar khabar kematian,barulah hati terasa gerun dan terasa seakan-akan maut sudah semakin hampir pula dengan diri.Tapi,lama kelamaan,perasaan itu akan kembali hilang bilamana kita leka di hanyutkan dengan kehidupan yang penuh dengan pura-pura.Rasa takut pada kematian hanya akan hadir semula takkala ada lagi anak adam di panggil untuk menemui-Nya........ Sungguh!! Kematian tidak mengenal sesiapa.Setiap yang berlaku hanya SEBAB sahaja.Hakikatnya,memang sudah tertulis sejak azali bila tarikh kematian kita.Semoga kita semua bersedia untuk menjadi yang seterusnya.......
Dan semoga kita tidak tergolong dalam hamba-hamba-Nya yang lalai,amin.




Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik