Thursday 19 January 2012

Filem Sumpahan Kum Kum :: Keseraman Yang Di Rasai





Semalam CH berpeluang menonton tayangan perdana filem Sumpahan Kum Kum jemputan dari mr blogger , Bro Ujang . Terima kasih bebanyak ya sebab sudi memberi peluang pada CH untuk merasai pengalaman baru seperti ini. *Kalau ada lagi,roger-roger je Ain,bro.....hehehehe

Tayangan perdana yang diadakan di MBO Subang Parade bermula pada jam 8.30 sehingga 11 malam.Kerjasama yang baik di berikan oleh semua pihak.Layanan terhadap  hadirin yang hadir juga amat CH puji sekali.

Filem seram arahan Ismail Bob Hasim ini menampilkan Fezrul Khan sebagai watak utama di samping beberapa orang pelakon baru seperti Shima Anuar dan Wawa Zainal.Ternyata watak yang di mainkan oleh setiap dari mereka amat berkesan sehingga meninggalkan rasa yang mendalam terhadap hadirin yang menonton.

Serba ringkas sinopsis mengenai filem ini dimana ianya mengisahkan Mila (Shima Anuar) yang mempunyai kulit wajah yang hodoh dan sering sahaja menerima ejekan dari orang sekeliling.Lantas,dengan bantuana dari Mak Tom (Lydiawaty),dia berjaya mendapatkan wajah yang cantik yang di idamkannya.Namun,Mila harus mengikut pantang larang agar tidak melihat wajahnya di cermin selama 44 hari.Akibat dari rasa tidak sabar mahu menatap wajahnya di cermin,Mila akhirnya nekad untuk menatap wajahnyaa sebelum habis tempoh pantang yang diberi.Terus,apa yang terjadi selepas itu?Mengapa pula adik Adi (Fezrul Khan) iaitu Shima (Wawa Zainal) mati dalam keadaan yang ngeri?Dan apa sebenarnya yang menyebabkan Mak Tom tidak membenarkan cucunya iaitu Tini ( Farisya Fatin) pulang ke kampung?Semunya bakal terjawab bilamana anda menonton filem seram ini yang akan di tayangkan pada 26 Januari ini.

Ulasan CH : Filem ini memang mampu membuatkan para penonton menjerit ketakutan kesan dari lakonan yang mantap dari semua  barisan pelakon.Sememangnya filem terbitan Metrowealth (MIG) tidak pernah menghampakan peminat-peminat filem tanah air.Moga selepas ini,MIG akan terus sukses dalam menerbitkan lebih banyak lagi filem yang bermutu.

P/S : Bila ada pihak yang bertanya,berapa bintang yang dapat di beri untuk filem ini??? Kawan CH boleh jawab "bintang kejora saya kasi"................ *Hehehehehe
Jom layan thriller kat bawah ni..........





2 comments:

  1. Assalamualaikum..

    wah bestnya tgk wayang.. kak citra dah lama x tgk wayang.. ada crita best preview lg ye

    ReplyDelete
  2. @citra Nanizam : w'salam kak citra.
    smlm ada blogger jemput untk join sama.... filem ni mmg best,so akk kena g tgok tau...... :)

    ReplyDelete

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik