Saturday, 21 January 2012

:: Senang Setelah Susah,Itulah NIKMAT ::




Tiba-tiba CH terfikir,alangkah baiknya kalau Doraemon ni wujud,kan?Bila duduk seorang diri,dengan perasaan dah terasa bosan sebab tak tahu nak buat apa sebenarnya petang ni.Rata-rata orang semunya sibuk nak balik kampung,CH masih di sini.Mungkin esok akan merencana sesuatu untuk di lakukan.Maklumlah,ada 3 hari lagi baki cuti,kan? #memang mati kebosanan kalau 4 hari cuti asyik dok bertapa dalam bilik.

Tapi kan,kalaulah CH mampu dapatkan Doraemon ni sekor pun jadilah.Taknak banyak-banyak.#untung Nobita tu,kan?hehehehe
Dan dalam banyak-banyak alat ajaib yang ada dalam poket dia tu kan,CH nak satu je..............
Nak tahu tak CH nak apa????



















Tadaaaaaa...........!!!!!
Inilah bendanya.Pintu serbaguna tu.Mana-mana nak pergi,cakap je,then bukak pintu.












Eh,dah sampai kampung rupanya......................Best,kan?Mudah,pantas dan  yang paling penting.......BEBAS dari kesesakan lalu lintas...............!!!!  #kehkehkeh,keje nak mudah aje,kan?

Naluri CH : Percaya atau tidak,di sebalik kesusahan dan keperitan kita untuk mendapatkan sesuatu,Allah akan hadirkan suatu rasa kenikmatan apabila kita berjaya memperolehinya.Dan dari situ,akan timbulnya sifat "menghargai" .Kerana bukan mudah untuk kita dapatkan sesuatu itu tanpa usaha dan pengorbanan.Allah hanya menguji sedikit sahaja dari Iman kita,DIA ingin lihat sejauh mana kita mampu bertahan menghadapi kesusahan yang di beri sebelum kita mampu untuk mencapai sesuatu kesenangan itu.Jika dengan mudah kita dapat memperolehi semua  yang kita mahukan,pasti kita tidak akan dapat merasai sebarang kenikmatannya....Tidak bermakna apabila Allah selalu menguji kita dengan kesusahan,Allah bencikan kita,dan begitulah sebaliknya.Allah memberi kita UJIAN kerana Allah sayangkan kita.Sesungguhnya DIA Maha Pengasih dan Maha Penyayang........

P/S : Kartun di atas hanya sebagai simbol.Lagipun,Doraemon tu dah menjadi teman CH semenjak kecil hingga ke hari ini.Kagum dengan segala alat-alat ajaibnya............... =)
# Eh,eh......korang pun tengah layan Doraemon jugak ya....... :P


Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik