Thursday, 18 August 2011

Berusahalah.....Jangan Cepat Berputus Asa


Hidup ini punya banyak impian.Mahu memiliki itu,juga yang ini.Namun sebagai manusia,kemampuan kita terbatas.Apa yang mampu,hanya berusaha,berdoa seterusnya bertawakkal kepada-Nya agar di izinkan buat kita untuk mencapai apa yang di hajati itu.

Berusaha,dan teruskan berusaha tanpa lelah.Kerana DIA tidak pernah lelah untuk mengkabulkan permintaan hamba-Nya selagi ianya terbaik buat kita......

Jika kita sudah berusaha,seterusnya berdoa tetapi doa tidak di kabulkan,percayalah bahawa DIA sudah merencanakan sesuatu yang lebih baik buat kita.




Hidup jangan terlalu menyalahkan takdir sahaja.Barangkali ada sebab tertentu mengapa sesuatu itu berlaku ke atas diri kita.Bersangka baiklah dengan Maha Pencipta.Kerana hanya DIA yang tahu apa yang paling baik  buat takdir hidup kita.

Mungkin permintaan tidak terkabul di saat kita merayu meminta,tetapi selepas itu pasti DIA akan mengurniakan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang kita pernah minta dahulu , Sesungguhnya,Allah itu Maha Mengetahui,bukan?

Oleh yang demikian,jika punya impian untuk di kejar,berusahalah  untuk mendapatkannya.Insyaallah,dengan usaha yang di lakukan serta izin dari-Nya,kita pasti akan berjaya.

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik