Monday, 1 August 2011

Kalau Tak Puasa , tak payah nak tunjuk ..... !!



Sebagai seorang yang nama nya perempuan dan memang sejak azali di lahir kan sebagai perempuan , tidak ada istilah cukup puasa sebulan kita jalan kan bagi yang sudah cukup umur . Jarang - jarang sekali dapat di penuh kan sebulan kecuali beberapa sebab khas seperti mengandung atau pun aturan haid nya yang tidak teratur .

So , bila dah datang period tu , kira macam satu tiket lah kan untuk kita makan dan minum seperti biasa .
Tapi , jangan di lupa bahawa kita punya tanggungjawab juga iaitu perlu menghormati orang lain yang sedang menjalani ibadah puasa . Jangan sesekali makan atau melenggang bawak cawan depan orang dengan muka tak bersalah tu .......







Walau pun kita tidak di boleh kan berpuasa , tapi hormat lah pada orang - orang sekeliling . Bukan nya tidak di benar kan makan atau minum , tetapi buat lah dalam keadaan yang tersorok sedikit . Tak malu ke mengunyah makanan sambil menghirup air batu depan orang lain yang perut lagi berkeroncong dan tekak lagi bertambah perit menahan haus ?

Kalau di rumah , lain lah cerita nya . Cuma di kalangan keluarga sahaja . Kalau di office , bagai mana pula ? Malu lah sikit wehhhh ........

P / S :  Terkejut saya bila terpandang kawan sekerja di office tadi dengan selamba membawa secawan air keluar dari pantry terus ke tempatnya sambil mengunyah makanan .......  Mana hilang nya sifat malu dalam diri , ya .... ?
Hurrmmmm , entah lah .....

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik