Saturday, 4 June 2011

Di cintai lebih baik dari mencintai.....

 Selalu kata-kata ini di ungkap.Ada benarnya juga.Di cintai lebih mudah dari mencintai.Namun,mampu kah hati kita menerima sesorang yang kita sendiri tidak pernah merasa cinta atau kasih pdnya.....??? Sedangkan dia tanpa henti berusaha untuk meraih cinta di hati kita...... Kejam kah kita membiarkan dia sendiri dalam perasaan??



Pandanglah hatinya.Andai dia tulus mencintai kita,belajarlah untuk menerima.Takut2 sampai satu tahap dia sudah putus asa dan berlalu meninggalkan kita.Saat itu,ratapan tangisan tiada gunanya lagi........




Pujuklah hati untuk sentiasa memberi ruang pdnya..... pasti suatu saat kita akan merasa betapa indahnya "CINTA"......




" Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi."


" Belajarlah bersyukur dengan jodoh anugerah tuhan.. usah mendambakan teman secantik balqis, andai dirimu tidak seindah sulaiman.. mengapa diharapkan teman setampan yusof, andai dirimu tidak setulus zulaikha... tak perlu mencari seistimewa khadijah, andai dirimu tidak sesempurna Rasulullah SAW... "


"Belajar untk di cintai.... kerana ianya lebih baik dari menyintai seseorang yg belum tentu sudi untuk membalas cinta kita..... "





SALAM CINTA.....



Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik