Thursday 30 June 2011

Hari Baru Untuk Azam Baru ......

Iklan jap : Nak Blackberry percuma tak ? Jom jengah kat  SINI  , boleh dapat free ...... !!!




Assalammualaikum

Selamat pagi kawan - kawan sekalian ......

Jom kita mulakan hari ini dengan sepotong doa yang memang menjadi amalan          Rasulullah s . a . w   :

"Ya Allah, aku bermohon untuk mendapat kesejahteraan di dunia dan akhirat. Ya Allah, aku memohon keampunan dan kesejahteraan di dalam agamaku, duniaku, kaum keluargaku dan hartaku. Ya Allah, jagalah kehormatanku dan berikanlah keamanan kepada keluargaku. Ya Allah, peliharalah aku dari depanku, dari belakang, dari kiri, dari kanan dan dari atasku. Aku mohon perlindungan dengan keagunganMu agar aku tidak menzalimi orang di bawah jagaanku "
HR : Imam Ahmad


Jangan lupa untuk selalu amal kan ayat ini juga :

" LAA ILA HA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ DZALIMIIN”
(Surah Anbiya ' )


Sudah semua nya  ? Alhamdulillah .. .....  Moga segala urusan akan di permudah kan  oleh - Nya , amin .

Hari ni macam biasa , tetap kena pergi office . Cuma hari ini lewat sikit sebab Along tak keja . Orang pertama datang office tu saya lah  . Prepare apa - apa yang patut dulu , then baru ke surau . Balik dari surau , ter serempak dengan akak saya , Kak Lina . Tengok dia tapau makanan dari kafe , hati ni cakap , " nak jugak lah ". ( Walau pun sebenarnya kat rumah dah breakfast biskut 2 keping + se gelas susu ) Hehehehehe ~~~ Selera tengah ada , layan aje lah ......

So , masuk kafe , memang dah penuh dengan students . Nampak macam sedap nasi goreng tu , apa lagi tapau sebungkus..... cukup lerr tu , kan ? Hohohoho 




Settle semua , terus tekan lift ke level 1 . Nampak dah akak saya dok lepak tunggu saya kat tempat saya  . Kemain senyum panjang kat saya . Happy saya tengok ...... :) 

Borak - borak kosong jap sambil mulut mengunyah karipap ....... Tetiba nampak pulak akak saya sorang lagi yang sangat lah kamceng nya dengan akak Lina saya nih ...... Kalau tadi masa saya dengan akak Lina je , breakfast karipap + nasi goreng . Datang akak sorang nih bertambah menu breakfast kita orang . Nak tahu menu apa ........ ????   

" GOSSIP GIRL "  

Aik , girl lagi ke ? Umur dah 30 - an ......... better sebut "gossip women " ....... ok kan ? hahahaha ( mati saya kalau akak baca ni nanti ...... kui3  )

Dia orang ni memang .Pantang berjumpa , ada aje benda nak bisik - bisik tu . Saya tak ambik pot langsung ....... Sebab topik tak sesuai dengan peringkat umur saya ....... coz saya kan muda lagi , kan ? Hehehehe

Pada kawan - kawan yang sedang baca ni , jangan contohi sikap ni ya ....... Tak baik langsung ..... !! Saya rileks - rileks aje ....... :)

So , apa menu sarapan anda hari ni ? Jangan lupa ya , sarapan tu penting . Untuk menyumbangkan tenaga bagi memulakan hari yang penuh cabaran nihhh ......

Sekian aje pot pet pot pet saya pagi ni ...... Nanti saya sambung lagi , InsyaAllah ......

" Have a nice day yea ....... smile always ....... "
 :)

P / S  : Hari demi hari , tak terasa langsung begitu cepat masa bergerak . Seakan baru semalam menempuh hari Isnin , ni dah nak weekend lagi ......  Petanda kiamat semakin hampir ke ?
Jom rancang akiviti hujung minggu anda nanti . Banyak aktivit menarik kat  SINI . jom klik tengok ... dengar2 nya boleh layan Roller Coaster  :)  -  PEACE  -

No comments:

Post a Comment

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik